sâmbătă, 1 ianuarie 2011

Ianuarie - un nou inceput, acelasi drum ...



Am citit in ultimele zile ale anului ce abia a trecut, indeosebi in zona blogosferei, o multime de sugestii, recomandari, idei de obiective pe care sa ni le propunem in noul an, cate la numar, principale/secundare, cum sa le scriem: pe o coala de hartie sau intr-o agenda special infiintata, cum sa le urmarim : zilnic/saptamanal, dimineata cand ne trezim sau seara inainte de culcare, etc, etc.

In clasele primare, mi-aduc aminte, cand adunam mai multe corecturi facute cu rosu pe paginile unui caiet de teme, schimbam caietul, adica incepeam un caiet nou, si de regula de lunea, o data cu hotararea (=obiectivul) de a fi mai atent, sa nu mai gresesc, sa am caietul "curat", etc.

Nu contest, o spun cu toata convingerea, importanta vitala a stabilirii unor obiective majore in viata, care sa ne jaloneze parcursul, sa nu traim alandala de azi pe maine si sa ne trezim,  intr-o zi, ca...viata ne-a cam trecut si n-am prea facut nimic ori n-am prea lasat nimic in urma. Nu contest nici faptul ca, pentru a ne stabili astfel de obiective majore, trebuie sa ne facem, din cand in cand, niste analize serioase, avand drept judecator suprem EUL nostru cel mai profund si mai cinstit, analize in care sa vedem de unde am plecat, spre ce tindem, ce disponibilitati avem, pe cine/ce trebuie sa chemam in ajutor s.a.m.d.

Imi exprim doar indoiala ca - daca tot trebuie sa avem niste obiective care sa ne calauzeasca pe  drum - ar fi necesar sa asteptam un ianuarie, un inceput de an, pentru a pune pe hartie niste vise - in ultima instanta - si pe care apoi sa nu mai stim/putem sa le urmarim, sa uitam sau sa obosim sa le mai contabilizam, spunandu-ne intr-un moment de repros autocritic ca, lasa !, au aparut niste variabile neprevazute, dar... de luni, de saptamana viitoare, de la ziua mea, o sa ma tin cu dintii de program. 

Daca imi stabilesc un obiectiv major, intr-adevar VITAL pentru parcursul meu personal in urmatorul interval de timp, pe baza unei decantari interioare, atunci o fac fie ca e luni sau joi, fie ca e 1 sau 13 a lunii, fie ca e ianuarie sau aprilie. Importanta este DECIZIA de a incepe, la fel ca si DISCIPLINA de a te tine cu dintii de hotararea luata. Capacitatea de decizie, ca si disciplina, sunt trasaturi de personalitate care trebuie mai intai constientizate, apoi educate, antrenate, perfectionate, pentru a deveni un mod de viata, permanent, cotidian, nu doar la inceput de an, de anotimp sau de sezon.

In ceea ce ma priveste, pentru mine personal, pentru familia si prietenii mei, imi doresc si le doresc sanatate deplina, sa ne putem atinge obiectivele ce le avem deja stabilite: pe hartie, in minte sau in suflet. 

7 comentarii:

  1. Îmi plac articolele tale, sunt pline de informaţii utile,bine scrise, documentate.Cred că în articolul acesta era corect dacă scriai:"Nu contest,susţin cu toată convingerea....

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru aprecieri; la fel, si pentru observatie:mi-a scapat! Te mai astept cu opinii pertinente.

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut .
    Scuze de intarziere ..
    www.myhaytza.info
    nume : Portal MyhayTzA.info

    RăspundețiȘtergere
  4. Bine scris - si gandit !
    Se spune ca :"a putea inseamna a vrea "
    Deci: ce vrem ?

    RăspundețiȘtergere
  5. In ce ne priveste, se pare, ca noi stim ce vrem.Deci,...gehen wir weiter!, cum ar fi zis sasii nostri de pe la Fagaras, nu?

    RăspundețiȘtergere
  6. Batranetea dupa parerea mea e doar fizica,poti trai ca la 20 de ani si la 60,totul e in mintea noastra,trebuie sa ne eliberam mintea de ieri si de maine,sa traim azi,caci viata noastra nu e in secunda ce vine sau in cea ce a trecut este in clipa asta continuua.Si poti trai o viata intreaga intr-o singura zi cum la fel poti consuma toata viata ta intr-o singura clipa.
    "Trist nu este ca oamenii mor,trist este ca majoritatea oamenilor nu traiesc nici macra o zi din viata lor"

    RăspundețiȘtergere
  7. Carpe diem...Este cam ca un al intregului meu blog. "Trist nu este ca oamenii mor..." mi-a adus automat in minte versul: "Nu de moarte mi-este frica,/Ci de vesnicia ei...".
    Multumesc pentru vizita si te mai astept.

    RăspundețiȘtergere